In deze release is het mogelijk gemaakt om de standaard bevinding statussen (Nieuw, In behandeling, Hertest, On-Hold, Opgelost en Afgewezen) uit te breiden met klant specifieke statussen. In de module Customizing is hiervoor een wijzig knop toegevoegd achter het status veld.
Klik op deze knop om de light-box met statussen te openen.
Het toevoegen van statussen kan met het knopje achter een status. In bovenstaand voorbeeld is de klant specifieke status Informatievraag toegevoegd. Indien gewenst is deze status weer te verwijderen met het knopje. De standaard statussen zijn niet te verwijderen. Het aanpassen van de volgorde is mogelijk voor alle statussen door ze te verslepen naar de gewenste positie.
Voor klant specifieke statussen moet worden aangegeven of de status een bevinding sluit. Met andere woorden, moet de Gesloten op datum van een bevinding worden gevuld met de huidige datum als een bevinding de betreffende status krijgt. Wanneer deze vraag met Ja wordt beantwoord dan moet achter de status de checkbox in de kolom Bevinding sluiten worden aangevinkt.
Wanneer een status een bevinding sluit dan kan dat invloed hebben op het bepalen van de welke tester aan de beurt is in een testrun. Gesloten bevindingen zijn namelijk nooit blokkerend voor de testvoortgang.