Naast de oplossing voor een aantal bugs hebben we in deze release de volgende verbeteringen en nieuwe functies doorgevoerd:
Betere weergave van bijlagen (afbeeldingen) in testruns
In Testersuite is het mogelijk om bijlagen (afbeeldingen) te koppelen aan teststappen in testcases. Bijvoorbeeld om weer te geven hoe het verwachte resultaat van een stap eruit moet zien. Wanneer een testcase wordt ingepland in een testrun dan worden deze bijlagen (afbeeldingen) ook bij de teststappen getoond. Het bekijken van de afbeeldingen in testruns hebben we sterk verbeterd.
Wanneer er één of meerdere afbeeldingen aan een teststap zijn gekoppeld dan wordt in de bijlagen kolom een afbeelding icoontje getoond: Wanneer je met je muis op dit icoontje gaat staan dan wordt de eerste afbeelding direct getoond in een tooltip.
Wanneer je vervolgens klikt dan wordt de afbeelding groot weergegeven. Wanneer er meerdere afbeeldingen zijn dan kun je door de afbeeldingen heen bladeren. Rechts naast het afbeelding icoontje wordt het aantal bijlagen aangeduid. Wanneer er wel bijlagen (bijvoorbeeld Excel bestanden) maar geen afbeeldingen aan een teststap gekoppeld zijn dan wordt alleen het aantal bijlagen getoond en wordt geen afbeelding icoontje getoond. Wanneer je op het aantal bijlagen klikt dan wordt de lijst met bijlagen geopend.
Nieuw icoontje voor toevoegen bijlagen aan stappen
Om afbeeldingen toe te voegen aan een teststap in een testcase hebben we het volgende nieuwe icoontje geïntroduceerd: . Ditzelfde icoontje is terug te vinden achter een teststap tijdens het uitvoeren van een testrun. Daarmee kunnen bijlagen worden toegevoegd aan het werkelijk resultaat van een teststap.
SAML instellingen zelf instellen
Vanaf deze release is het voor klanten mogelijk geworden om volledig zelfstandig een Active Directory koppeling te realiseren. Onderwijsinstellingen kunnen gebruik maken van de voor geconfigureerde Surfconnext instellingen. Klik daarvoor op het potlood knopje achter Surfconnext. U kunt een volledig eigen configuratie maken door te klikken op Nieuw.
Wanneer u vragen heeft of hulp nodig heeft bij het instellen van uw AD koppeling dan kunt u een mail sturen naar support@testersuite.nl.