Naast de oplossing voor een aantal bugs en wat kleine verbeteringen is in deze release de volgende functionaliteit toegevoegd:
Filteren met de ’tree’ in kolom Product / Requirement
In deze release is het filteren op de kolom Product / Requirement in lijstschermen sterk verbeterd. Voorheen werd een lijst met alle producten en requirements getoond om te filteren. Dit was vrij lastig en onoverzichtelijk bij grote aantallen producten en requirements. Om die reden hanteerden veel klanten naamconventies voor de Korte omschrijving van producten en/of requirements om het filteren te vereenvoudigen. Vanaf nu is dit niet meer nodig.
Wanneer u boven de kolom Product / Requirement op de filter knop klikt dan wordt de ’tree’ met producten en requirements geopend. U kunt met de checkboxen die voor de producten en requirements staan selecteren waarop u wilt filteren:
Onderaan kunt u instellen of onderliggende producten en requirements automatisch geselecteerd moeten worden. Wanneer deze checkbox aanstaat dan kunt u in één keer een product met alle onderliggende producten en requirements (de)selecteren.
Bijlagen direct toevoegen
Het uploaden van bijlagen kon tot op heden alleen nadat een nieuwe entiteit (requirement, bevinding etc.) was opgeslagen. Vanaf deze release is het mogelijk om voordat een nieuwe entiteit is opgeslagen bijlagen toe te voegen. Bij het maken van een nieuwe entiteit is het tabblad Bijlagen direct al aanwezig:
Stel u gaat een nieuwe bevinding registreren, dan kunt u direct schermprints bijvoegen. Hierdoor kan er sneller worden gewerkt. Wanneer na Opslaan de bevinding automatisch wordt gemaild dan worden de schermprints ook meteen meegestuurd.
Afbeeldingen direct bekijken
In deze release is het mogelijk geworden om afbeeldingen direct te bekijken zonder te downloaden. Wanneer u in het tabblad Bijlagen op een afbeelding klikt (bijvoorbeeld een jpg of png bestand) dan wordt deze geopend in een lightbox:
Hier kunt u de afbeelding bekijken en eventueel alsnog de afbeelding downloaden met de Download knop, rechts onderaan de lightbox.
Teststappen direct toevoegen
Het invoeren van teststappen kon tot op heden alleen nadat een nieuwe testcase was opgeslagen. Vanaf deze release is het mogelijk om voordat een nieuwe testcase is opgeslagen de teststappen toe te voegen. Bij het maken van een nieuwe testcase is het tabblad Stappen direct al aanwezig:
Beheerder kan alle tests uitvoeren
Vanaf nu kunnen Testersuite gebruikers met de rol Beheerder alle testcases in een testrun uitvoeren. Wanneer er een andere gebruiker als tester achter een testcase is ingevoerd dan ziet de Beheerder toch een play kopje waarmee hij de testcase kan uitvoeren.