Bevindingen procedure

Het registreren, in behandeling nemen (geven), oplossen, hertesten en sluiten van bevindingen verloopt in Testersuite volgens een standaard procedure. Om deze procedure soepel te laten verlopen wordt er gewerkt met prioriteiten en statussen. Daarnaast worden bevindingen indien gewenst automatisch verstuurd. In de volgende afbeelding is te zien hoe deze procedure verloopt en welke taken bij welke rollen horen.

  1. Een tester maakt een nieuwe bevinding aan (en geeft direct een eerste prioriteit aan de bevinding).
  2. De testcoördinator bepaalt of, en zo ja met welke prioriteit de bevinding in behandeling moet worden genomen:
    • Wanneer de bevinding wordt afgewezen door de testcoördinator dan wordt deze direct gesloten (Status naar Afgewezen).
    • Wanneer de bevinding in behandeling moet worden genomen dan zal de testcoördinator de status aanpassen naar In behandeling en een behandelaar invoeren (bevinding gaat automatisch per mail naar de behandelaar).
  3. De behandelaar zal na het oplossen van de bevinding de status op Hertest zetten (bevinding gaat automatisch per mail naar de tester).
  4. De tester voert een hertest uit en bepaalt of de bevinding is opgelost:
    • Als de bevinding niet is opgelost past de tester de status aan naar In behandeling (bevinding gaat automatisch per mail naar de behandelaar).
    • Als de bevinding is opgelost dan zal de tester de bevinding sluiten (status Opgelost).
  5. De status On hold kan worden gebruikt om een bevinding tijdelijk te ‘parkeren’. Bijvoorbeeld omdat er is besloten dat een bevinding in een later stadium, na afronding van het testtraject, wordt opgelost.

Prioriteiten
Testersuite kent standaard de volgende prioriteiten voor bevindingen:

  1. Urgent – Het proces stagneert en er is geen work-around (blokkerend)
  2. Hoog – Het proces stagneert maar er is een work-around (ernstig)
  3. Midden – Het proces stagneert niet (storend)
  4. Laag – Het proces stagneert niet (cosmetisch)

Wanneer jouw organisatie wil afwijken van de standaard workflow procedure dan kan deze worden aangepast in de customizing (zie: Customizing). Neem hiervoor contact op met de Testersuite beheerder binnen jouw organisatie.