In- en uitloggen

Inloggen
Om te kunnen inloggen in Testersuite heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Wanneer u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord bent vergeten dan kunt u via de hyperlink Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord instellen.

Na het klikken op Wachtwoord vergeten wordt er gevraagd om nogmaals uw gebruikersnaam in te voeren. Na het invoeren van uw gebruikersnaam klikt u op de button Aanvragen. U ontvangt vervolgens een email met verdere instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord.

Veiligheidscontroles bij inloggen
Bij het inloggen in Testersuite wordt gecontroleerd of de gebruikersnaam bestaat en of de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord klopt. Wanneer er 5 keer een onjuist wachtwoord bij een bestaande gebruikersnaam wordt ingevoerd dan wordt de gebruiker tijdelijk (5 minuten) geblokkeerd. Hier wordt een melding van gegeven. Na 5 minuten kan de gebruiker opnieuw proberen om in te loggen met het juiste wachtwoord.

Om zogenaamde ‘brute-force’ aanvallen tegen te gaan wordt na 100 foutieve inlog pogingen (met niet bestaande gebruikersnaam/wachtwoord combinaties) een IP-blokkade uitgevoerd. Hier wordt een melding van gegeven en er wordt een mail gestuurd naar de support afdeling van Testersuite. Op dat moment kan er gedurende 15 minuten niet meer worden ingelogd op de betreffende klant omgeving. Er wordt door Testersuite B.V. een onderzoek ingesteld naar de oorsprong van de foutieve inlogpogingen.

Uitloggen
U kunt uitloggen uit Testersuite door helemaal rechts in de Programmabalk het submenu bij uw gebruikersnaam te openen. In dit submenu kunt u klikken op Uitloggen.

Wanneer u enige tijd geen activiteiten heeft verricht in Testersuite dan kan het zijn dat u automatisch wordt uitgelogd. Hoe lang deze zogenaamde ’time-out’ periode is, is afhankelijk van de configuratie van de Testersuite omgeving waar u in werkt. Uw Testersuite beheerder kan u informeren over de huidige ’time-out’ periode. Hij of zij kan indien gewenst deze periode korter of langer maken.