Instellingen in Testersuite

Wanneer je gebruik wilt maken van de integratie met TOPdesk dan kun je deze eenvoudig zelf inrichten in de integratie module in Testersuite. Gebruikers die binnen een Testersuite omgeving de rol Beheerder hebben, hebben via Beheer -> Integraties rechts bovenin de Testersuite omgeving toegang tot de integratie module van die omgeving.

De koppeling instellen
Kies in de integratie module onder het tabblad ‘TOPdesk’ voor het kopje ‘API’. Hier stel je de koppeling in. Je krijgt dan onderstaand formulier te zien.

  • Actief: Zet deze instelling op ‘Ja’ als je de koppeling wilt activeren. Je kunt hiermee naar wens later de koppeling weer de-activeren zonder verlies van data.
  • Url: Voer hier de API url van je TOPdeskomgeving in. Dit is je TOPdeskdomein URL, gevolgd door ‘/tas/api’.
  • Gebruikersnaam: Voer hier de gebruikersnaam in van de TOPdesk gebruiker waarmee je wilt verbinden. Deze gebruiker dient in ieder geval leesrechten te hebben tot de TOPdesk API, en schrijfrechten om applicatiewachtwoorden aan te kunnen maken
  • Applicatiewachtwoord: Maak met bovengenoemde TOPdesk gebruiker een applicatiewachtwoord aan. Dit is dus niet het wachtwoord waarmee je met de genoemde TOPdesk gebruiker inlogt in TOPdesk. Dit applicatiewachtwoord heeft Testersuite nodig om te kunnen verbinden met jouw TOPdesk omgeving. Hoe je een applicatiewachtwoord aanmaakt vind je in de TOPdesk documentatie onder het kopje ‘Create an application password’.

Status velden mappen
Nadat je je instellingen opslaat, verschijnen onder het formulier de velden om Testersuite en TOPdesk statussen aan elkaar te koppelen. Wanneer je een requirement in Testersuite op een bepaalde status zet, zal de status van de wijziging in TOPdesk aan de hand van deze mapping worden aangepast. Onderstaand vind je een voorbeeld. Vergeet na het configureren hiervan je mapping niet op te slaan.

Mapping Testersuite/TOPdesk statussen