Release 05/03/2020

Naast de oplossing voor een aantal bugs komen in deze release de volgende verbeteringen en nieuwe functies beschikbaar:

Kolom gerelateerde testcases in lijsten met producten en requirements
In de lijst met producten en de lijst met requirements is de kolom Gerelateerde testcases toegevoegd. Met deze kolom is eenvoudig te zien welke testcases bij een product of requirement horen. Deze nieuwe kolom staat standaard uit maar is aan te zetten via het  icoontje. De kolom komt uiteraard ook mee wanneer de lijst met producten of de lijst met requirements naar Excel wordt geëxporteerd.

Nieuw custom veldtype Gebruikers en groepenlijst
Het was al mogelijk om custom velden te maken van het type Gebruikerslijst. In zo’n veld worden de deelnemers in het testtraject in een lijst getoond waaruit een individuele gebruiker kan worden gekozen. Vanaf deze release  is het ook mogelijk om custom velden te maken van het type Gebruikers en groepenlijst. In zo’n veld kan niet alleen voor gebruikers maar ook voor groepen worden gekozen die deelnemer zijn in het testtraject.

Testersuite gebruikers met de rol Beheerder kunnen in de Customizing bij alle entiteiten (testtrajecten, requirements, bevindingen etc.) dit nieuwe type veld maken.

In dit voorbeeld is in een gebruikers en groepenlijst aangemaakt om in een testtraject aan te kunnen geven wie de testgroep is. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het automatisch mailen van requirements. Stel dat alle requirements die de status Klaar voor test krijgen naar de leden van de testgroep in het testtraject gemaild moeten worden. Dan kan daarvoor de volgende e-mail regel worden ingesteld voor requirements:

Automatisch mailen naar rol (gebruiker of groep) in product of requirement
Het is nu mogelijk om automatische mails te sturen naar gebruikers of groepen in producten en requirements. Bijvoorbeeld wanneer een bevinding bij een bepaalde statusovergang automatisch moet worden gemaild naar de eigenaar van het product waar de bevinding aan gekoppeld is.

Testersuite gebruikers met de rol Beheerder kunnen dit instellen in de Customizing


Product/requirement toegevoegd aan de JIRA integratie
Het product of requirement waar een bevinding aan gekoppeld is kan vanaf nu worden overgezet naar de issue in JIRA. Dit moet wel worden ingesteld in de integratie settings in Testersuite. Bij het veld product/requirement moet een JIRA tekstveld worden ingesteld waar de ID en Korte omschrijving van het product of requirement ingezet kan worden.