Testtrajecten

Alle testactiviteiten worden in Testersuite ondergebracht in testtrajecten. Dit kunnen testtrajecten zijn voor grote projecten maar ook testtrajecten voor kleine systeem wijzigingen die getest moeten worden.

Aan de linker kant in het hoofdmenu wordt bovenaan het testtraject weergegeven waarin je je bevindt. Dit is het zogenaamde ‘actieve testtraject’.

Je kunt een ander testtraject activeren door deze te selecteren in de keuzelijst bij dit veld. In de keuzelijst worden alleen de niet afgesloten testtrajecten getoond. Dit zijn de niet gearchiveerde testtrajecten met de status Niet gestart of Gestart.

In het kruimelpad, bovenaan het scherm kun je ook zien in welk testtraject je je begeeft:

Een nieuw testtraject starten
Wanneer je de juiste rechten hebt dan kun je nieuwe testtrajecten starten. Zie ook: Nieuw testtraject maken

De testcoördinator van een testtraject is de persoon die het testtraject aanstuurt en coördineert. Hij zal alle Testersuite gebruikers die deel moeten nemen aan het testtraject toegang verschaffen tot het testtraject. Zie ook: Deelnemers

Een bestaand testtraject openen
De lijst met testtrajecten is te openen via de knop Testtrajecten in de Programmabalk. In deze lijst staan de testtrajecten waar je toegang toe hebt (waar je deelnemer bent). Je kunt een testtraject openen (en activeren) door op de betreffende regel te klikken. Op dat moment wordt het overzicht van het testtraject getoond. Zie: Overzichtsscherm testtraject

Testtrajecten archiveren
Je kunt de lijst met testtrajecten opschonen door testtrajecten naar het archief te verplaatsen. Testtrajecten kunnen ook weer uit het archief worden teruggehaald naar de actuele lijst met testtrajecten. De precieze werking van de archiveer functie is beschreven in het onderdeel Testtrajecten archiveren.

Testtrajecten verwijderen
Wanneer je de juiste rechten hebt dan kun je in één keer een heel testtraject verwijderen. Meer informatie over het verwijderen van testtrajecten is hier te vinden.